Kompanija "Fiat" planira do 2012. godine da investira skoro milijardu evra u fabriku u Kragujevcu, u kojoj će krajem 2011. godine krenuti probna serija naprednog modela automobila "B" klase, a proizvodni kapaciteti biće od 200.000 do 300.000 vozila godišnje. Očekuje se da će nove investicije u industriji i planirana ulaganja u građevinarstvu, uz odmrzavanje plata i penzija, u narednoj godini doneti rast bruto domaćeg proizvoda od najmanje četiri posto. Potpuno novi model "B" klase, sa pet i sedam sedišta, svoje kupce naći će uglavnom na tržištu Evropske unije, ali i Amerike gde je "Fiat" prošle godine preuzeo "Chrysler". Probna serija izlazi krajem 2011. godine, a odmah nakon promocije novog modela na Sajmu automobila u Ženevi 2012. godine, krenuće se i u masovnu proizvodnju. Italijani planiraju da investicija u "Fiat Srbija" već u naredne dve godine dostigne 888 miliona evra...
Kompanija "Fiat" planira do 2012. godine da investira skoro milijardu evra u fabriku u Kragujevcu, u kojoj će krajem 2011. godine krenuti probna serija naprednog modela automobila "B" klase, a proizvodni kapaciteti biće od 200.000 do 300.000 vozila godišnje.
Očekuje se da će nove investicije u industriji i planirana ulaganja u građevinarstvu, uz odmrzavanje plata i penzija, u narednoj godini doneti rast bruto domaćeg proizvoda od najmanje četiri posto.
Prema današnjem saopštenju, potpuno novi model "B" klase, sa pet i sedam sedišta, svoje kupce naći će uglavnom na tržištu Evropske unije, ali i Amerike gde je "Fiat" prošle godine preuzeo "Chrysler".
Probna serija izlazi krajem 2011. godine, a odmah nakon promocije novog modela na Sajmu automobila u Ženevi 2012. godine, krenuće se i u masovnu proizvodnju.
Italijani planiraju da investicija u "Fiat Srbija" već u naredne dve godine dostigne 888 miliona evra. Do sada u pripremu proizvodnje "Fiat" je investirano oko 100 miliona evra, naredne godine u kragujevačku fabriku biće uloženo čak 573 miliona evra, a 2012. godine ostatak od preko 200 miliona evra.
Ukupna investicija kompanije “Fiat” biće veća za oko 100 miliona evra od prvobitnog plana, odnosno iznosiće ukupno 944 miliona evra, jer će novi model iz Kragujevca biti moderniji, veći i znatno vredniji. “Fiat” će u narednoj godini direktno investirati u Kragujevac skoro 600 miliona evra.
Kapacitet kragujevačke fabrike biće 200.000 automobila godišnje, uz mogućnost povećanja i na 300.000 vozila, ako to tržište bude tražilo.
Italijani, prema usvojenom biznis planu, računaju da će već prve godine proizvodnje, odnosno 2012. godine od izvoza automobila iz Kragujevca biti ostvaren prihod od oko 500 miliona evra, dok će se u 2013. godini on povećati na čak 1,3 milijardu evra.
Zahvaljujući ovoj investiciji, Srbija će konačno početi da svetu prodaje gotove proizvode visoke vrednosti, a ne samo jeftine sirovine i poluproizvode. "Fiatova" investicija, ali i sve druge nove investicije koje se intenzivno pokreću u Srbiji u poslednje vreme, značajno podići učešće izvoza u ukupnom BDP-u.